Onze makelaars krijgen vaak de vraag of verkoopstyling leidt tot een hogere verkoopopbrengst. In deze blog vertellen we je daar meer over en geven we voorbeelden van verkoopstyling. We geven je ook praktische tips, hoe jij je eigen woning verkoopklaar kunt maken.

Alles draait om emotie bij de verkoop van een woning. Potentiële kopers zijn kritischer dan ooit en bij verkopers neemt de onzekerheid toe door de coronacrisis. Emoties dus, aan beide kanten.

Styling helpt!

Een stylist kan hier uitkomst bieden. Het werk van de stylist is om een woning te laten aansluiten bij de beleving van potentiële koper(s). Een potentiële koper moet zich kunnen voorstellen dat hij of zij in het huis woont. Is dit niet het geval, dan is de kans groot dat er geen bod wordt uitgebracht. Maar als mogelijke kopers zich er thuis voelen, zijn ze juist bereid om een hogere prijs te betalen.

Het is aan de stylist om de woning zo neutraal mogelijk in te richten. Het gaat om de smaak van de gemiddelde koper. Doorgaans is dit de rustige vt-wonen-stijl. Het uitgangspunt is om de woning het beste tot zijn recht te laten komen. Essentieel is dat alle spullen op de juiste plek staan, zodat de positieve punten van een woning eruit springen. De zithoek moet bijvoorbeeld precies staan waar mensen het liefst zitten, waar veel licht is en men makkelijk naar buiten kan kijken.

Met de juiste verkoopstyling kun je er dus voor zorgen dat de woning zich onderscheidt van andere woningen die te koop staan. Je laat namelijk direct zien hoe de woning ingericht kan worden. Door gebruik te maken van een neutraal interieur voorkom je dat potentiële kopers afhaken omdat jouw smaak toevallig niet hun smaak is. Onze ervaring leert dat verkoopstyling helpt bij het optimaal presenteren van de woning én dus een hogere verkoopprijs oplevert.

Geurmarketing

Onze emoties worden beïnvloed door wat we zien én door wat we ruiken. Bij de verkoop van een woning kan een geur bijdragen aan een plezierige sfeer. Die kan helpen bij het proces om voor- en nadelen op een rij te zetten en om uiteindelijk een besluit te nemen. Onlangs hebben wij onze eigen roomspray ontwikkeld, Brantjes N°1. De geur is opgebouwd uit verschillende citrusvruchten, ondersteund met een beetje kaneel en tonen van warme muskus. Deze combinatie roept de sfeer op van luxe en warmte.

Meer informatie over de roomspray

Je woning verkoopklaar maken

Wanneer je geen gebruik maakt van een stylist, is het aan te raden om zelf nog eens goed te kijken hoe je je woning presenteert. Dit moet je doen voordat de woning gefotografeerd wordt én voor elke bezichtiging. In deze video geven we je een paar praktische tips!

Thomas Paardekooper

Thomas Paardekooper

De huizenmarkt is volop in beweging, dat geeft mijn werk als marketeer een mooie uitdaging. Het leukste onderdeel vind ik het creatief bezig zijn, inspelen op trends en ontwikkelingen en sparren met collega’s. Als je ziet dat een bepaalde werkwijze resultaat oplevert geeft dit een tevreden gevoel.